internet zarada na fotografijama - microstock

< listopad, 2012 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Komentari On/Off

Opis bloga
pokušaj zarađivanja na vlastitim fotografijama

05.10.2012., petak

Zadnja četvrt 2012-e

Predljetno razdoblje je bilo aktivno u pogledu proširivanja portfolia. Dok je u 4. mjesecu portfolio na shutterstocku sadržavao 470 fotografija, do sedmog je mjeseca narastao na 620 fotografija, što je rast od skoro jedne trećine. Iako je plan, kao uvijek, bio ambiciozniji (nadao sam se doći do bar 800 fotografija), nisam u potpunosti nezadovoljan ovim rastom. Rast se većinom sadržavao od izolacija ljudi na bijelom u raznim outfitima/konceptima, molekularnih vizualizacija i raznih ilustracija.

Najveća novost je ta što sam prije par mjeseci probio barijeru od 3000$ na shutterstocku. Za one koji ne znaju, nakon 3000$ se jedan subscription download plaća 0.36$, a ne 0.33$, koliko se plaća na razini od 500 do 3000$ (downloadi do 500$ se plaćaju samo 0.25$). Ta razlika se možda čini malena, no povećanje slijedi i u on demand downloadima. Također je bitno na umu imati brojeve. Prodajete li mnogo fotografija mjesečno, razlika do desetak posto nije zanemariva. Za kompletne razlike o tome kako shutterstock isplaćuje ovisno o tome na kojoj ste razini (tj. koliko vrijednosti ste prodali), pogledajte njihovu stranicu koja to objašnjava.

No, ovaj post je napisan s jednom drugom namjerom. Hvala vam svima koji ste slijedili ovaj blog i nadam se da vam je bio dobar izvor informacija i da ste na temelju njega mogli saznati koliko novca očekivati ovisno o veličini portfolia. Možda vam je nešto drugo bilo korisno. Meni je čitavo ovo putovanje bilo vrlo zanimljivo i korisno: stvari koje sam naučio oko obrade, distribucije i svih ostalih vezanih stvari utjecale su na moj workflow i izvan stocka. Od samog početka, kad sam imao jedva jedan blic, čije sam svjetlo raspršivao raznim homemade metodama (od plahte, bijelog kišobrana, pa konačno do homemade softboxa od kartona i tkanine) - pa sve do sada, kada imam mnoštvo (boljih) bliceva, stativa, filtara, modifikatora (od bijelih i zlatnih kišobrana do octoboxeva i stripboxeva) - koje sam sve kupio novcem stečenim od stocka. Više o samom početku i snalaženju sam već pisao i, ako vas to zanima, uputio bih vas na ovaj post.

Međutim, mojim stock avanturama, bar što se aktivnim bavljenjem njima tiče - dolazi kraj. Ili pauza, ovisno o tome kako se gleda. U razdoblju od idućih 7 mjeseci sigurno neće biti nikakve aktivnosti u uploadanju s moje strane, ali to ne bi bila prva tako duža pauza. Naime, odlazim raditi u inozemstvo i to mi neće ostaviti dovoljno vremena za bavljenje stockom. Što ne znači da neću fotografirati (itekako hoću, pogotovo egzotične stvari) s planom kako ću ih već jednom uploadati. Ovaj blog ću i dalje čekirati, kao i mail, tako da ako imate bilo kakvih pitanja ili prijedloga o postovima, slobodno pucajte. Učlanio sam se u novu stock agenciju, DepositPhotos. Jedna je od low-earnera, ali upload mehanizam je jednostavan i prime većinu poslanih stvari, tako da mi je drago što sam tamo. Svaki mjesec je sve bolji i nadam se da će se trend nastaviti. Što se ostalih agencija tiče, shutterstock ubija. Stvarno. Najbolja agencija ikad. Da ponude ekskluzivnost kao opciju, prijavio bih se u roku da bih već bio prijavljen :D. iStock postaje sve veće i veće smeće što se tiče zarade i pitam se ima li uopće smisla sudjelovati tamo, a i fotolia u zadnje vrijeme jako podbacuje. Eto, to bi bilo. Sretno! :)

P.S. Sva pitanja i prijedloge u komentare ispod posta ili na microstockhr@gmail.com.
- 01:40 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.